ظروف یکبار مصرف گیاهی شرکت ره آور بنیان کرد(خدمتگذار طبیعت)
توزیع ظروف یکبار مصرف گیاهی
 
 

 

انواع پلی مرهای مصنوعی مورد مصرف در ظروف یكبار مصرف

پلی اتیلنPE ،پلی پروپیلن PP ،پلی استیرن PS،پلی اتیلن ترفتالات PET ،پلی كربنات PC ،پلی آمید PA

مصرف كنندگان ظروف یكبار مصرف باید به علامات اختصاری كه در كف ظروف حك شده است توجه كنند مانند PP یا PS و ... این علائم نشان دهند این است كه اولاً تولید كننده ظروف بدینوسیله سعی در اطلاع رسانی به مصرف كننده از نظر نوع كاربرد ظروف داشته است و ثانیاً هر یك از این علائم نشانگر نوع مصرف و كاربرد ظروف یكبار مصرف است .

استفاده از پلی استایرن كریستال برای تولید لیوان و ظروف یكبار مصرف فقط برای مواد غذایی در دمای معمولی توصیه می شود . در دمای بالا منواستایرن باقی مانده درآن از آنها بیرون می زند كه در دراز مدت بر روی سیستم اعصاب مركزی و گلبول قرمز تأثیر منفی میگذارد . استفاده از این پلاستیك برای تولید قطعات پزشكی در در تماس با اعضاء و مایعات داخلی بدن قرار خواهند گرفت به هیچ وجه توصیه نمی شود . از گرم كردن مواد غذایی در ظروف پلی استایرن در مایكروفر خودداری شود .

ظروف یکبار مصرف گیاهی بر خلاف پلی‌استایرن‌ها که استفاده از آنها در دمای بالاتر از 65 درجه مجاز نیست دمای 90 تا 100 درجه سانتی‌گراد را به راحتی تحمل می‌کند.

 

 



 

    معاون سلامت وزیر بهداشت 

                    تاکید وزارت بهداشت برای استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی

از آنجا که جایگزینی ظروف یکبار مصرف گیاهی مربوط به حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان است و تمامی دولتها برای بازیافت پلاستیک ، درمان بیماریها و تهیه دارو هزینه می کنند، بهتر است بخشی از تغییر خط تولید ظروف پلاستکی به گیاهی را دستگاههای دولتی متقبل شوند.

ظروف یکبار مصرف گیاهی مربوط به حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان است

هاشمی اظهار داشت در برخی کشورهای تولید کننده از جمله ایتالیا دولت با پرداخت یارانه هایی به تولید کنندگان ظروف بسته بندی گیاهی و دریافت مالیات از تولید کنندگان ظروف پلاستیکی از این صنایع حمایت می کنند البته در ایران نیز تولید کنندگان ظروف یکبار مصرف پلاستیکی می توانند با تبدیل مواد اولیه و تغییر خط تولید به تولید کنندگان ظروف یکبار مصرف گیاهی بپیوندند.

 وی خاطر نشان کرد: 90 درصد تولید کنندگان ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در کشور از دستگاههای ارزان قیمت و سنتی استفاده می کنند و در صورت حمایت ، آنان می توانند خط تولید خود را به ظروف یکبار مصرف گیاهی تغییر دهند.

 

 



 
!!!شهرداری های سراسرکشور و وزارت خانه های بهداشت نباید به فکر جامعه باشند!!!
 



ادامه مطلب..



 

 

 

آیا می دانیدفقط یک نفر از یک میلیارد نفر بیش از ۱۱۶ سال عمر میکند.
آیا می دانیدقلب انسان میتواند خون را ۱۰ متر به بیرون پرتاب کند.
آیا می دانیدزبان قویترین ماهیچه در بدن است.
آیا می دانید گربه ماهی بیش از ۲۷۰۰۰ عضو چشایی دارد.
آیا میدانید که فندک قبل از کبریت اختراع شد؟
آیا می دانید که سالانه ۴ هزار نفر غیر سیگاری در اثر همنشینی با افراد سیگاری به سرطان ریه مبتلا شده و جان می سپرند؟
آیا میدانید که سرطان سینه چنانچه در مراحل اولیه باشد حتی با ماموگرافی نمیتوان پی به وجود ان برد مگر اینکه چند سال از رشد ان گذشته باشد؟
بد نیست بدانید مصرف لیمو ترش از ابتلا به بیماری سرطان سینه جلوگیری می کند
آیا میدانید که در هر دقیقه نسل یک موجود زنده در جهان منقرض می شود.
آیا میدانید که مار می تواند تا نیم ساعت بعد از قطع شدن سرش نیش بزند.
آیا میدانید که اثر سیب در بیدار نگهداشتن افراددرشب بیشتر از قهوه و کافین است.
آیا میدانید که در تایوان بشقاب های گندمی درست میشودوافراد بعد از خوردن غذابشقاب هایشان را هم می خورند.
آیا می دانید ایران پنجمین و آخرین کشوری است که به فناوری ساخت ظروف گیاهی دست یافته است.
آیا میدانید که گوش و بینی درتمام طول عمر انسان در حال رشد می باشند و بزرگتر می شوند.
آیا می دانید پسماندههای ظروف ساخته شده از پلاستیک تاپانصدسال دیکر جذب زمین نمی شوند.
آیا میدانید که آب دریا بهترین ماسک زیبایی پوست می باشد.
آیا میدانید که اولین مردمانی که نخ را کشف کردند وموفق به ریسیدن ان شدند ایرانیان بودند.
آیا میدانید که فقط پشه ماده نیش می زند و از پروتین خون مکیده شده جهت تخم گذاری استفاده می کند.
آیا میدانید که به طور متوسط شما روزی ۵۰۰۰کلمه صحبت میکنید که۸۰% ان با خودتان است!

 



آیا ظرف گیاهی رامی توان خورد ؟  

تصویر مجری معروف صدا و سیما در حال خوردن لیوان گیاهی

بله می توان خورد . و این به آن معنی نیست که بیایید شام یا نهار ظرف گیاهی میل کنیم .

چرا که جویدن و هضم آن نیرو و انرژی بیشتری می طلبد تا انرژی که ما از غذا می توانیم

جذب کنیم ٫ بلکه منظور ما این است که این ظرف از موادی تهیه شده است که هیچ ضرری

برای بدن ما ندارد تا ظرفی که حتی وقتی غذا از بغل آن رد می شود ما آبستن هزار و یک

مخاطره می شویم  .    



 

تولید پلیمرهای زیست تخریب‌پذیر شامل سه مرحله تولید گرانول گیاهی از نشاسته، تولید ورق گیاهی و در پایان تولید انواع ظروف می‌باشد.

فرایند تولید گرانول گیاهی

در این مرحله مخلوط تهیه شده از نشاسته ذرت و مواد افزودنی در میکسر حرارتی بصورت کامپاند یکنواخت و هموژن در می آید .

به نشاسته ذرت اصلاح شده مواد افزودنی چون موم عسل ، اسیدهای چرب گیاهی و بیزوواکس و سلولز و ... جهت ارتقاء خواص فیزیکی پلیمر چون براقیت ،نرمی و مقاومت حرارتی اضافه می گردد و پس از مخلوط شدن کامل در میکسرهای حرارتی ویژه به صورت گرانول در آمده و به بخش اکستروژن منتقل می گردد . 

 

 

فرایند تولید ورق گیاهی زیست تخریب پذیر

 

در مرحله بعد ، مستربچ تهیه شده در مرحله قبل ، وارد یک اکسترودر خاص با طراحی ویژه مارپیچ و سیلندر مختص پلیمرهای گیاهی شده و پس از اکستروژن کامل از هد دستگاه (t-die) بصورت ورق خارج و وارد سیستم کلندر می گردد . در کلندرها ورق تعیین ضخامت شده و پس از پرس خوردن و کاهش دما بصورت رول جمع آوری می گردند . رول ورق گیاهی با عرض مناسب بسته بندی و آماده ارسال به بخش ترموفرمینگ یا توید انواع ظروف بسته بندی می گردد .

تولید انواع ظروف بسته بندی زیست تخریب پذیر

در این بخش ورق تهیه شده با ضخامت و پهنای معین وارد دستگاه ترمو و وکیوم فرمینگ می گردد . در این دستگاه ورق در کوره حرارتی ابتدا تا دمای 80 درجه سانتیگراد پیش گرم و سپس در گرمکن اصلی به دمای حدود 120 درجه می رسد. سپس ورق نرم شده وارد بخش قالب گیری شده وتحت خلاء ایجاد شده به فرم قالب در می آید و پس از فرمینگ برش خورده و بسته بندی نهایی ظروف انجام می گیرد .

تولید ظروف یکبار مصرف نشاسته ای از چند بخش اصلی ذیل تشکیل می گردد :

میکس کردن نشاسته با سایر مواد افزودنی :

در این بخش نشاسته وارد میکسر دور بالایی می گردد .سایر مواد افزودنی در این مرحله به آن افزوده می شود و عمل میکسینگ تحت دما و فرآیند مشخصی صورت می گیرد .

 

بعد از اینکه میکسینگ با شرایط کنترل شده در زمان مشخص انجام گردید طی یک پروسه دمایی مشخص خنک  شده و بصورت گرانول اولیه از دستگاه خارج شده و بسمت دستگاه اکسترودر هدایت می گردد.

 

اکسترود کردن و تولید شیت 

نشاسته ای که در مرحله قبل توسط دستگاه میسر خاص به گرانول اولیه تبدیل  گردید وارد این دستگاه می گردد . در این اکسترودر نیز که از حساسیت منحصر به فردی برخوردار است تحت شرایط کنترل شده گرانول حرارت داده می شود و اکسترود می گردد سپس با عبور از بین غلتک های دقیق تبدیل به ورق می گردد و سپس ورق تولید شده با دستگاه رول کن تبدیل به رول می گردد که می تواند به همین صورت به انبار رول ها منتقل شود یا مستقیما به کنار دستگاه وکیوم فرمینگ یا پرشر فرمینگ  برای تبدیل شدن به ظروف یا سایر قطعاتی که توسط فرآیند وکیوم یا پرشر تولید می گردند انتقال داده شود.. در ذیل تصویری از یک خط تولید ورق نشاسته نمایش داده می شود.

   

تولید ظروف

شیت هایی که در مرحله قبل تولید گردید به کنار دستگاه وکیوم فرمینگ یا پرشر فرمینگ انتقال داده می شود . رول درون دستگاه قرار می گیرد و دستگاه  بصورت  اتوماتیک آن را  باز کرده  و  بصورت مرحله ای به درون می کشد . سپس  طی  فرآیند ایجاد خلا  یا  با ایجاد فشار  مثبت  توسط  قالب های طراحی شده قطعات مختلف مانند بشقاب ¸ کاسه  ¸لیوان و سایر قطعات تولید می گردد .

 

برش لبه های اضافی و جدا کردن قطعات تولیدی از ورق ها

در مرحله قبل از هر بخش از ورق بصورت همزمان چندین قطعه تولید می گردد که همه آنها در کنار هم قرار دارند و می بایستی توسط دستگاهی لبه های اضافی برش خورده و همچنین قطعات از هم جدا گردند که این عمل توسط دستگاه  پانچ انجام می گردد.

 

بازیافت مواد 

پس از برش لبه های اضافی و جدا نمودن قععات از یکدیگر ¸مواد اضافی دو باره وارد آسیاب ضایعات شده و مواد را آسیاب می نماید . این  مواد  دوباره  به  ابتدای  خط تولید  و  نزد میکسر ها  هدایت می گردد سپس با نشاسته و افزودنی ها به میزان مشخص مخلوط شده سپس مجددا پروسه تولید آغاز می گردد.

 

بسته بندی ظروف تولید شده

پس از تولید ¸ ظروف به بخش بسته بندی انتقال داده می شوند و عملیات بسته بندی انجام می شود .

 

بنابراین ماشین آلات اصلی خط تولید شامل :

:: میکسر حرارتی تولید گرانول گیاهی

:: اکسترودر دو مارپیچه تولید ورق گیاهی

:: دستگاه وکیوم فرمینگ و تولید ظروف گیاهی تخت مثل بشقاب ، سینی

:: دستگاه فرمینگ حرارتی و تولید ظروف گود مثل لیوان

:: دستگاه خشک کن مغناطیسی

:: دستگاه پانچینگ

:: دستگاه انتقال گرانول به قیف اکسترودر

:: دستگاه خردکن و بازیافت ضایعات

:: ست قالب ظروف گیاهی

http://www.isanat.com : منبع

نوشته شده توسط  حمیدرضا سهیلی فرد



 

توصیه‌ی یک بار مصرف ! 

 

اگر می‌خواهید از این ظروف استفاده کنید، بهتر است از توصیه‌های بهداشتی و نحوه صحیح استفاده از این ظروف آگاهی کامل داشته باشید . 

این روزها ظروف یک‌بار مصرف به خاطر قیمت مناسب، راحتی استفاده و تنوع شکل، رنگ و طرح به خانه‌ها راه پیدا کرده و خیلی‌ها ترجیح می‌دهند علاوه بر دادن غذای نذری، در تولدها و میهمانی‌ها هم از این ظروف استفاده کنند اما انواع پلاستیکی آن‌ها باعث آلودگی محیط زیست می‌شوند و سلامت انسان را تهدید می‌کنند. کارشناسان بهداشت هشدار می‌دهند که این ظروف اگر استاندارد نباشند یا به شکل صحیح استفاده نشوند، می‌توانند برای سلامتی مضر باشند. به همین دلیل بهتر است در خانه که امکان شستن و ضدعفونی کردن ظروف وجود دارد از ظرف‌های پیرکس، استیل و چینی استفاده کنید.

 

 



ادامه مطلب ...


 

استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی در اصفهان اجباری می شود

 

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان از اجباری شدن ظروف یکبار مصرف گیاهی در تمام مراکز غذا فروشی مانند رستوران ها و آش فروشی ها در سطح استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان حسین صفاری افزود: مراکزی که انواع نوشیدنی های گرم توزیع می کنند نیز باید از ظروف یکبار مصرف گیاهی استفاده کنند.
وی اظهار کرد: تمام بازرسان مرکز بهداشت استان تا نیمه نخست سال جاری تمام ظروف یکبار مصرف پلاستیکی را جمع آوری می کنند.
صفاری با بیان اینکه ظروف گیاهی از نشاسته ذرت تهیه می شود، اضافه کرد: تعدادی از کارخانجات در اصفهان و قم از این نوع ظروف تولید می کنند.
وی همچنین از تشدید نظارت بر یخ فروشی ها و کارخانجات یخ سازی با فرا رسیدن فصل گرما خبر داد و گفت: مراکز عرضه یخ برای جلوگیری از انتقال آلودگی ملزوم به بسته بندی آن هستند.
مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان توصیه کرد که به دلیل اینکه یخ بیشترین منبع انتقال آلودگی را دارد باید از مخلوط کردن مواد غذایی و آب با یخ پرهیز شود و تنها در مجاورت یکدیگر قرار گیرد
.

منبع : همشهری آنلاین

شرکت ره آور بنیان کرد

 

ادامه مطلب...



درباره وبلاگ


شرکت ره آور بنیان کرد اولین و بزررگترین مجتمع توزیع ظروف یکبارمصرف گیاهی www.rahavarco.com آدرس دفتر مركزي : تهران - جردن ، خیابان اسفندیار ، پلاک 6 ، طبقه اول 88783180– 88784257– 021
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجتمع توزیع ظروف یکبار مصرف گیاهی و آدرس rahavar-bonian.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 30
بازدید ماه : 30
بازدید کل : 64345
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 30
بازدید ماه : 30
بازدید کل : 64345
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس




برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تماس با ما