مزایا ومضرات(2)
 
ظروف یکبار مصرف گیاهی شرکت ره آور بنیان کرد(خدمتگذار طبیعت)
توزیع ظروف یکبار مصرف گیاهی
 
 
سه شنبه 6 دی 1390برچسب:, :: 10:23 ::  نويسنده : www.rahavarco.com

تحقیقاتی درباره مضرات استفاده از ظروف یکبارمصرف بویژه روی دو نوع ظرف پلی استایرن وpvc  انجام شده است به این دونوع ظرف ، مواد شیمیایی زیادی مانند پایدارکننده ها ، روان کننده ها ، نرم کننده ها ، رنگ دانه ها ، پرکننده ها ، مواد ضد الکتریسیته و مواد مات کننده اضافه می کنند که کلیه این مواد برای سلامتی انسان مضر هستند ( وجود مونومر آزاد در ظروف یک بار مصرف نوع pvc راعامل خطرناکی برای سلامتی انسان است ) ضمن این که مولکول اولیه پلی استایرن ، استایرن است که دارای حلقه آروماتیک  بوده و این حلقه برای سلامتی انسان فوق العاده خطرناک است و در جهان نیز سرطان زا بودن آن به اثبات رسیده است . به این ترتیب به نظر می رسد ظروف یک بار مصرف از نوع pvc و پلی استایرن باید از چرخه بسته بندی مواد غذایی حذف شوند .     ضرر ظروف یک بار مصرف پلی استایرن در هنگام مصرف مواد نوشیدنی اسیدی و چرب مانند نوشابه و کاکائو بسیار بیشتر از مصرف چای داغ است .                                

 

ظروف فومی نیز نوعی پلی استایرن است که در هنگام تولید به آن گاز هگزان می زنند . این گاز هنگام تماس مواد غذایی با ظرف آزاد می شود و به همراه غذا وارد بدن می شود . گفتنی است که گاز هگزان عوارضی مانند سردرد را به همراه دارد . بر خلاف تصور عموم ظروف یکبار مصرف اسفنجی  (فومی) مواد اسیدی را بیشتر به داخل خود  می کشد . این ظروف بعد از ریختن مواد غذایی  داغ ، اسیدی و چرب دچار کاهش  وزن می شوند و در واقع مواد سمی به غذا وارد و سپس در بافت چربی بدن ذخیره می شود و کم کم به یک ماده سرطان زا تبدیل خواهد شد.       

 

موادسمی تجمع یافته در بافت چربی بدن بتدریج موجب خستگی ، عصبیت ، بی خوابی ، کم شدن پلاکت ها و گلوبین ، غیر عادی شدن کروموزم ها و شیوع انواع سرطان ها خواهد شد.                                              انیستیتو سرطان فرانسه میزان سرطان زایی ظروف پلی استایرنی را از درجه 3 به درجه 2 کاهش داد ه است یعنی آن ها را مواد خطرناک اعلام کرده است .   

 

(تنها هفت درصد علت بروز انواع سرطان ها در انسان ارثی می باشد )      

 

سالانه بیش از 210 میلیون دلار صرف بیماران سرطانی می شود که اگر این مبلغ در جهت سالم سازی محیط هزینه شود نتایج رضایت بخش تری به دنبال خواهد داشت .        

 

در کشور ایران آمار بیماران سرطان سینه در زنان و سرطان پروستات در مردان بیشتر از سایر بیماریها به چشم می خورد .

 

 برخی ظروف یک بار مصرف پلاستیکی نیز از مواد اولیه بازیافتی تولید می شوند . این ظروف کدر بوده و در نور خورشید اجسام خارجی و زباله های همراه آن به صورت تک نقطه های ریز دیده می شود . نباید از ظروف پلاستیکی رنگی برای مصارف تغذیه ای استفاده کرد ، چون ممکن است برخی از این ظروف رنگی پلاستیکی جزو مواد بازیافتی باشد . ظروف یکبار مصرف بازیافتی از آنجا که  از میان زباله های آلوده به عفونت ها جمع آوری می شوند ، ممکن است بیماریهای خطرناکی را منتقل کند . استفاده از ظروف پلاستیکی آلوده ، باعث انتقال بسیاری از بیماریها ی عفونی و ویروسی نظیر بیماریهای هپاتیت ، تب روده ای  و آنفولانزا  میشود .                 تا زمانی که شهرداری ها مواد ضایعاتی زباله های شهری را به مزایده می گذارند کسی نمی تواند با تولید کنندگان محصولات غیر بهداشتی و غیر استاندارد مبارزه کند چرا که آنها می گویند ما مجوز داریم و  در مزایده برنده شده ایم .                                 

 

فویل های صنعتی که در رستورانها و دیگر اماکن برای پوشاندن ظروف و گرم نگه داشتن غذا از آنها استفاده میشود نیز دارای مقادیری سرب بوده و می تواند موجب آلودگی مواد غذایی شود . هنگام تولید این فویل ، آلومنیوم در مسیر ریل مانندی نازک شده و برای تسهیل حرکت آن از روغن های صنعتی چرب دارای سرب استفاده میشود که درنهایت نیز به دلیل مخارج بالا ، کارخانه ها از پاک سازی آنها خودداری می کنند .              متاسفانه استانداردی برای تولید ظروف یک بار مصرف پلاستیکی در هیچ کشوری وجود ندارد ، حتی ظروف یک بار مصرفی هم که اکنون مجوز تولید دارند ، تابع هیچ استانداردی نیستند .                                                  ظروف پلی استایرن با علامت                                     PS

 

ظروف پلی وینیل کلراید با علامت          PVC                    

 

ظروف پلی اتیلن با علامت                        PE                 

 

ظروف پلی پروپلین با علامت                 PP                             شناخته می شوند .                                             مشکلات زیست محیطی پلاستیکها :                     

اصل پنجاه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران : در جمهوری اسلامی ایران ، حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسلهای بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به  رشدی داشته باشند ، وظیفه عمومی طلقی می گردد . از این رو فعالیتهای اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیر قابل جبران آن ملازمه پیدا کند ، ممنوع است

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


شرکت ره آور بنیان کرد اولین و بزررگترین مجتمع توزیع ظروف یکبارمصرف گیاهی www.rahavarco.com آدرس دفتر مركزي : تهران - جردن ، خیابان اسفندیار ، پلاک 6 ، طبقه اول 88783180– 88784257– 021
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجتمع توزیع ظروف یکبار مصرف گیاهی و آدرس rahavar-bonian.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 93
بازدید کل : 64408
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 93
بازدید کل : 64408
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس




برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تماس با ما